Steffest Digitale Pulptuur

Zo gezegd zo gedaan: puzzeltje

Vorige week kwam ik een leuk puzzeltje tegen, gekocht in de zoo.
Ik schreef toen "moet ik eens in flash maken" en dat heb ik bij deze gedaan.
Slechts 7 stukken, dus dat lijkt simpel. (Maar is het niet !!!)
Probeer maar!
Sleep de stukken naar de juiste plaats.
Elk diertje moet overal aansluiten aan zichzelf. (dus olifant tegen olifant enz. ...)
Dubbelklikken om de puzzelstukken te draaien.
Klik op de knop "hints" om telkens een deeltje van het middelste stuk te tonen.
Als heel het stuk zichtbaar is zijn de hints op, dan moet het wel lukken.

Ik heb de diertjes van de zoo-puzzel gebruikt, maar behoorlijk lame is, maar goed: Credits aan de tekenaar, whoever that may be (want dat stond er niet op)
Deze versie met kleurtjes is anders ook wel leuk: elke kleur moet grenzen aan dezelfde kleur.

Als je het zelf wil gebruiken: hierzo is de broncode (Flash CS3)
Het is geen toonbeeld van goed flash-design, maar ach ... het is snel in elkaar gefloept (Just the way I like it)
Hexa_puzzle.zip (49kb)

Als je het zelf op je website of blog wil zetten, kopieer en plak dan de volgende code:
<object type="application/x-shockwave-flash" data="http://blog.stef.be/5/puzzel_hexagon.swf" width="550" height="440"> <param name="movie" value="http://blog.stef.be/5/puzzel_hexagon.swf"> </object>

Update: Hint knopje toegevoegd - 't is wel ERG moeilijk zonder ...
Update 2: Highscore lijstje toegevoegd. Altijd lollig.
Update 3: Op verzoek zit er nu wat variatie in de volgorde van de diertjes. Dat maakt dat elke keer je de puzzel speelt, de diertjes een beetje anders staan, zodat het niet altijd hetzelfde is. Tags: in 't Nederlands, ProgrammingGeef je reactie (4)